Ahrefs mój kombajn seo – numer 1 wśród narzędzi seo

ahrefs mój kombajn seo - narzędzie seo

Z Ahrefs korzystam co najmniej od 2012 kiedy to jego główną konkurencją był Majestic. W obu narzędziach analiza linków to podstawa, ale Ahrefs przez lata rozwijał się bardzo dynamicznie i dawno pobił na głowę swojego konkurenta, oferując mnóstwo innych dodatkowych narzędzi.

Ahrefs poza szeroko zakrojoną analizą linków, zawiera też narzędzia: do analizy fraz kluczowych, audytów oraz monitorowania pozycji fraz kluczowych. Jest to zatem bardzo rozbudowane narzędzie i jeśli miałbym wybrać tylko jedno, którego mógłbym używać w swojej pracy, byłby to właśnie Ahrefs.

Pod względem linków Ahrefs króluje, jednak znalazłbym lepsze narzędzie do analizy słów, audytów czy monitoringu, ale to wymagałoby równoczesnego dostępu do kilku z nich.

W Ahrefs masz wszystkie narzędzia seo w jednym i dzisiaj udowodnię Ci, że on naprawdę wystarcza, aby prowadzić skuteczne działania seo.

Ahrefs Site Explorer

To mózg całego Ahrefsa. Kiedyś istniało tylko to narzędzie. Na stronie głównej Site Explorera zobaczysz podgląd wszystkich najważniejszych danych w trzech zakładkach: Profil linków, Wyszukiwanie organiczne, Płatne wyszukiwanie. Całość jest przedstawiona na wykresach.

ahrefs przeglad strony podsumowanie danych

Od góry

  • Ahrefs Rank – ocena mocy profilu linków strony,
  • wskaźniki: UR – url rating, DR – domain rating – oceniające jakoś linków prowadzących do strony/domeny,
  • linki zwrotne – liczba linków prowadzących do analizowanej strony,
  • reffering domain – liczba domen linkujących do analizowanej strony,
  • organiczne słowa kluczowe – słowa kluczowe, na które strona pojawia się w Top100 Google,
  • ruch organiczny – szacowany miesięczny ruch organiczny na stronie.

Większość danych jest klikalna i pozwala na przejście do szczegółowej analizy.

Podsumowanie profilu linków zawiera m.in. poniższe dane na przestrzeni czasu:

  • wykres Ahrefs Rank (1),
  • liczbę odsyłających domen (2),
  • liczbę odsyłających stron (3),
  • nowe i utracone domeny (4),
  • nowe i utracone linki zwrotne,
  • rozszerzenia domen, które linkują do badanej strony,
  • anchor text linków.
ahrefs podglad profilu linkow

Dodatkowo możesz sprawdzić, jaką część linków stanowią linki: dofollow, nofollow, tekstowe, z obrazów, z domen rządowych, edukacyjnych…

Profil linków

W zakładce Profil linków możesz dokonać szczegółowej analizy linków prowadzących do badanej witryny.

1. Linki zwrotne – z podziałem na nowe, utracone i uszkodzone

Najczęściej to właśnie tutaj sprawdzam, skąd konkurencja pozyskuje linki i eksportuję dane, do dalszej analizy np. w Clusteric Auditor.

Sprawdzisz z jego pomocą pozyskiwane, lub utracone linki w określonym czasie, dzięki czemu zauważysz dynamikę pozyskiwanych linków oraz, zweryfikujesz, które z nich i dlaczego zniknęły.

Ahrefs pozwala filtrować linki po rodzaju, oraz platformie, z której zostały pozyskane, języku… Bardzo często, widząc wiele linków z nietypowych krajów, możesz w kilka sekund zorientować się, że strona pozyskuje linki ze spamerskich stron.

linki zwrotne ahrefs

Po każdym z nagłówków w powyższej tabeli możesz przefiltrować dane.

I tak np. filtrując dane po rodzaju linka, platformie, języku przy równoczesnym sortowaniu, np. po DomainRating, jesteś w stanie uzyskać informacje o najmocniejszych linkach danego typu dla badanej strony.

2. Odsyłające domeny z podziałem na nowe i utracone

Polega na tym samym, co działania opisane powyżej, ogranicza się jednak tylko do domen, a nie konkretnych podstron.

3. Anchory

W tym miejscu sprawdzisz kompleksowo wszystkie anchory danej strony lub z podziałem na 2, 3, 4 wyrazowe. Zweryfikujesz także, czy witryna stosuje wpisany przez Ciebie anchor tekst.

Przy każdym anchorze możesz zobaczyć, jaka jest liczba domen z tym anchorem i % użycia w stosunku do wszystkich anchorów oraz ile z nich to dofollow…

anchory w ahrefs

4. Odsyłające adresy IP

W tym miejscu znajdziesz liczbę adresów IP, domen linkujących oraz liczbę linków zwrotnych z nich prowadzących.

5. Przekrój linków

W tym rewelacyjnym narzędziu, po wpisaniu adresów url konkurentów badanej witryny, możesz sprawdzić, z jakich domen oni pozyskali linki, a Twoja witryna nie.

Do tego na liście tych domen zobaczysz ich DomainRating. To oznacza, że przefiltrujesz po najmocniejszych, według Ahrefs i skupisz się na pozyskiwaniu właśnie tych wartościowych linków, aby dogonić konkurentów.

Korzystając z tego narzędzia, nie musisz już się zastanawiać, skąd Twoja konkurencja pozyskała link. Z pomocą kilku kliknięć uzyskujesz bardzo praktyczne informacje, z których domen warto pozyskiwać linki do strony.

ahrefs-analiza linków konkurentów

Gdy będziesz chciał sprawdzić dokładnie miejsca, z których konkurencja pozyskała link na danej domenie, to możesz przejść do analizy profilu linków danej domeny i wyszukać ten link.

Wyszukiwanie organiczne

Ahrefs jest dla mnie jednym z najlepszych narzędzi do wyszukiwania fraz kluczowych i to właśnie w zakładce Wyszukiwanie organiczne znajdziesz wszelkie informacje na temat fraz.

Organiczne słowa kluczowe

W tym miejscu sprawdzasz wszelkie słowa kluczowe, na które witryna pojawia się w Top100 Google.

Dostępne są filtry, dzięki którym możesz bardziej szczegółowo analizować anchory. Jest ich naprawdę sporo. Zaliczają się do nich:

  • pozycje,
  • liczba wyszukiwań,
  • trudność słowa kluczowego,
  • stawka CPC,
  • generowany ruch,
  • liczba słów,
  • fragmenty rozszerzone,
  • uwzględnienie, lub wykluczenie danego słowa.

Standardowo w tabeli jest możliwość sortowania po wielu parametrach jak np.: liczba wyszukiwań, CPC, ruch, pozycja…

organiczne słowa kluczowe ahrefs

W tym miejscu możesz np.: sprawdzić, na której pozycji Twój konkurent znajduje się w Google na daną frazę, jaki czerpie z tego ruch i dokładnie która podstrona mu go generuje :).

Dzięki temu możesz odnaleźć frazy, podstrony, które generują rywalom z branży największy ruch z Google.

Najlepsze podstrony

To kolejne świetne narzędzie oferowane przez Ahrefs, pokazujące, jaki szacowany ruch w miesiącu generują poszczególne podstrony, analizowanej domenie. Dla każdej z podstron możesz podejrzeć wszystkie frazy kluczowe, na które każda z nich rankuje w Google.

Są to dane estymowane, sądzę, że na podstawie liczby wyszukiwań słów kluczowych, ich pozycji w Google i średnich wartości CTR w Google.

najlepsze podstrony konkurencji ahrefs

Opcje filtrowania i sortowania są dostępne, jak widać na obrazku powyżej.

Konkurencyjne domeny

W tym miejscu możesz sprawdzić 50 domen konkurencyjnych do badanej na podstawie słów kluczowych.

Możesz zweryfikować wszystkie słowa konkurencji, wspólne dla Twojej strony i rywali z branży, a także te unikalne, czyli takie, których u Ciebie brakuje.

konkurencyjne domeny ahrefs

Różnica treści

To narzędzie bywa bardzo przydatne. Jest podobne do przekroju linków, tylko zamiast brakujących linków, pokazuje, jakie frazy konkurencja ma i na której pozycji w Google się znajdują. Dzięki temu możesz uzupełnić braki pojawiające się u Ciebie.

Nie będę ukrywał, że czasem korzystam z tego narzędzia na tym blogu, gdy szukam pomysłów na kolejne artykuły 🙂

Jeśli moja konkurencja napisała o czymś, uzyskała wysokie pozycje i generuje ruch, to czemu by z tego tortu nie wykroić czegoś dla siebie? Zasadę mam jednak zawsze taką, że mój artykuł powinien być najbardziej kompleksowym ze wszystkich dostępnych w sieci. Staram się robić najlepszy content, ale nie mi oceniać jak to wychodzi.

Strony

W zakładce Strony znajdziesz informacje o najlepszych stronach w badanej witrynie według posiadanych przez nie linków oraz ich przyrostu.

Jest to o tyle ciekawe, że jeśli chcesz pozyskać link z danej domeny, to możesz wybrać taką podstronę, która ma największy parametr URL Rating, czy też posiada najwięcej linków do niej prowadzących. Dzięki temu skuteczność będzie większa.

najlepsze podstrony według linków

Linki wychodzące

Tutaj znajdziesz informacje o tym, do jakich witryn dana domena linkuje, z jakich konkretnie miejsc, oraz jakich anchorów używa.

Ciekawą zakładką są Uszkodzone linki, gdzie znajdziesz informacje o wszystkich niedziałających linkach w sprawdzanej domenie. Jeśli analizujesz mocną, ciekawą, tematyczną domenę, może się okazać, że znajdziesz okazję do wykupienia nieaktywnej już domeny, której odpowiednie wykorzystanie, przekaże Twojej domenie sporo mocy seo.

uszkodzone linki ahrefs

Płatne wyszukiwanie

Jeśli dla danej witryny, są prowadzone kampanie w Google AdWords, to w tym miejscu możesz sprawdzić, jakie reklamy zostały użyte oraz na jakie strony kierują, dla poszczególnych fraz kluczowych.

płatne słowa kluczowe ahrefs

Keywords Explorer

Od dłuższego czasu Keyword Explorer jest moim narzędziem numer jeden do wyszukiwania fraz kluczowych. Dobrze sprawdza się też nasze polskie Senuto, którego również używam, jednak Ahrefs ze względu na to, że mam w nim wszystko pod ręką, stawiam na najwyższym podium 🙂

Frazy możesz wyszukiwać z danych wyciągniętych z Google, YouTube, Amazon, Bing, Yahoo… jest tego naprawdę sporo, ja jednak zawsze skupiam się na Google, bo u nas ma on zdecydowaną większość rynku.

Po wpisaniu konkretnej frazy, Twoim oczom ukaże się poniższa analiza:

wyszukiwanie fraz w ahrefs keywords explorer
  1. Keyword difficulty – trudność pozycjonowania danego słowa,
  2. Search volume – średnia miesięczna liczba wyszukiwania,
  3. dalej mamy miesięczna liczba kliknięć i koszt za kliknięcie,
  4. Global volume – średnia miesięczna liczba wyszukiwań w danych krajach,
  5. Having same term – są to frazy pokrewne, zawierające te same słowa, które wpisałeś w wyszukiwarkę. Z tego najczęściej korzystam, by wyszukać więcej powiązanych tematycznie fraz,
  6. Questions – to zapytania tzw. direct answers, dla których Google pokazuje rozszerzony wynik,
  7. Also rank for – inne frazy, na które rankują strony w Top10 Google na frazę, którą wpisałeś. To również bardzo dobre miejsce do szukania kolejnych fraz.

Nie ma sensu się zbytnio rozwodzić, bo każda z kolejnych zakładek, omawia to, co było widoczne na powyższym screenie.

W Keywords Explorer jest też zakładka Traffic share by domain, prezentująca informacje, która domena zgarnia, jaką część ruchu z zapytań Google, a także Traffic share by pages, pomaga podejrzeć, która konkretnie podstrona ten ruch zbiera.

Site Audit

Site audit to narzędzie, które pozwoli zadbać o kondycję Twojej witryny od strony technicznej. W celu przeprowadzenia audytu:

  1. podajesz adres witryny,
  2. potwierdzasz, że jesteś jej właścicielem,
  3. określasz, czy skanowanie ma być jednorazowe, czy też wykonywane cyklicznie,
  4. możesz wybrać źródła analizowanych linków oraz ustawić crawlera,
  5. podajesz frazy kluczowe dla projektu,
  6. a na końcu adresy stron konkurencyjnych.

Posiadam najniższy plan w Ahrefs, z ograniczeniem do skanowania miesięcznie 10 000 podstron, co nie pozwala na zbytnie szaleństwo. Dlatego poza nim korzystam jeszcze z NetPeak Spidera, Screaming Froga oraz DeepCrawl.

Po przeprowadzeniu analizy otrzymujesz listę z podsumowaniem wszystkich uwag z podziałem na: błędy (czerwone), ostrzeżenia (żółte), powiadomienia (niebieskie). W ustawieniach sam definiujesz, co według Ciebie powinno wpaść, do każdej z kategorii.

Łącznie Ahrefs sprawdza ponad 100 różnych elementów, związanych z optymalizacją witryny w 14 poniższych kategoriach:

  1. strony wewnętrzne – status stron,
  2. indeksowalność – co jest nieindeksowane oraz canonicale,
  3. linki,
  4. przekierowania,
  5. na stronie (tagi i h1),
  6. sociale – open graph,
  7. duplicate content,
  8. lokalizacje,
  9. szybkość działania strony,
  10. obrazki,
  11. JavaScript,
  12. CSS,
  13. linki wychodzące,
  14. inne.
indeksowalność ahrefs

Po kliknięciu, w każdy z błędów, zostajesz przekierowany do strony z listą konkretnych podstron, na których występuje problem.

Z lewego menu (1) możesz wybrać również konkretne sekcje błędów, aby przejść do ich podsumowania jak na przykładowym poniższym screenie (2).

indeksowalność ahrefs

To naprawdę fajne narzędzie, bo pracuje w chmurze. Dzięki temu nie obciąża Twojego komputera i pozwala na cyklicznie uruchamianie, przez co możesz stale monitorować poziom optymalizacji i poprawek.

Pozostałe narzędzia

Ahrefs posiada jeszcze kilka narzędzi, ale ze względu na to, że aktywnie ich nie używam, to tylko je wymienię, bez wchodzenia w szczegóły:

  • Rank tracker – masz możliwość monitorowania pozycji Twojej strony w Google, i jej porównywania z konkurencją,
  • Content Explorer – wpisując frazę, uzyskujesz listę stron powiązanych z nią tematycznie z parametrami seo,
  • Alerts – możesz ustawić powiadomienia e-mailowe o nowych linkach, oraz słowach kluczowych,
  • Domain comparison – porównanie do 5 domen według domen linkujących.

Szybka Analiza Seryjna

To narzędzie służy do porównania do 200 adresów url według parametrów seo oraz linków. Z tego narzędzia korzystam dość często, gdy potrzebuję na szybko zerknąć na konkurencję potencjalnego klienta.

Znajdziesz w nim m.in.:

  • liczbę słów kluczowych w Top100,
  • parametry UR I DR,
  • liczbę odsyłających domen,
  • liczbę linków zwrotnych…

Kilka ciekawych parametrów do sprawdzenia od ręki.

Koszty Ahrefs

Przejdźmy do najmniej przyjemnego etapu, czyli cennika 🙂

Jeśli prowadzisz seo dla wielu stron, spokojnie będzie to dla Ciebie do przełknięcia. Jeśli tylko dla 1, 2 może być nieco trudniej.

Najniższy pakiet Lite to koszt 99$ i sam z niego korzystam. Pozwala na:

  1. monitorowanie 500 słów kluczowych,
  2. analizę w audycie do 10 000 podstron,
  3. pobranie raportu z linkami do 25 domen dziennie,
  4. pobranie raportu z frazami do 25 dziennie…

Limity odczuwam mocno tylko przy audytach seo, choć realizuję je również w innych narzędziach. Czasami pojawiają się też trudności przy researchu fraz dla większych stron,, ale to rzadkość.

Im droższy pakiet, tym większe możliwości, a ceny poszczególnych wersji szybują nawet do 999$ :). Zdecydowanie to już warianty agencyjne.

Pełny cennik znajdziesz pod tym adresem: https://ahrefs.com/pricing

Podsumowanie

Jak mogłeś zauważyć, Ahrefs to kompleksowe narzędzie, wspierające Cię w każdym z 4 etapów seo, o których zawsze piszę:

  1. research fraz kluczowych,
  2. tworzenie contentu,
  3. optymalizacja,
  4. pozyskiwanie linków.

Jest to chyba jedyny tego typu seo kombajn na rynku. Myślę, że spokojnie z jego pomocą można prowadzić skuteczne działania seo, bez używania wielu innych produktów i narzędzi.

Ahrefs prowadzi również jednego z ciekawszych blogów w branży seo, z konkretnymi case studies.

Z czystym sumieniem mogę go polecić, bo sam korzystam z niego od wielu lat. Wiem, że nie jest najtańszy, ale też jest potężny, jak żadne inne narzędzie seo 🙂

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (5 votes cast)
Ahrefs mój kombajn seo - numer 1 wśród narzędzi seo, 5.0 out of 5 based on 5 ratings

o autorze

Sławomir Gdak

"Pomagam właścicielom małych i średnich firm w generowaniu ruchu z wyszukiwarek, aby ich biznes był stabilniejszy i bardziej dochodowy, za pomocą każdego rodzaju produktów i usług, jakie w danym momencie pozwalają mi ten cel realizować najlepiej."

32 komentarze

napisz komentarz

Skomentuj Jak agencje seo, pogrywają z klientami – case study | Cancel Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Slawek Gdaq

Chcesz, żebym pomógł Ci zwiększyć pozycje, ruch i przychody z Twojej strony?

Sprawdź moją propozycję pozycjonowania.