Seo case study – zwiększenie ruchu z seo o 46,55%

seo case study zwiekszenie ruchu z seo

Dziś zapraszam Cię do zapoznania się z moim kolejnym seo case study (pierwszy tutaj >>), w którym pokażę Ci, jak poprawiliśmy widoczność sklepu w Top10 Google o 37,05% oraz ruch o 43,61%.

Ze względu na ochronę interesów klienta, nie publikuję adresu sklepu, ani fraz kluczowych.

Kilka najważniejszych informacji na temat strony:

  • rodzaj strony: sklep internetowy,
  • silnik: PrestaShop,
  • branża: dziecięca,
  • wielkość sklepu: około 3500 produktów,
  • współpraca od lutego 2020,
  • biznes sezonowy: styczeń-kwiecień górka (zależnie od roku), dalej powolny spadek, październik-grudzień dołek,
  • zidentyfikowano kilka problemów z optymalizacją witryny,
  • cel: zwiększenie sprzedaży o 100%, poprzednia firma lekko podniosła ruch, ale sprzedaż nie ruszyła,
  • widoczność w Top10 Google: 394 fraz, konkurencja do 10k,
  • liczba domen linkujących: 237, konkurencja: 2x więcej.

Strona była wcześniej pozycjonowana przez pół roku, ale ze względu na brak satysfakcjonujących efektów, klienta zrezygnował z tej współpracy.

Jakie działania przeprowadziliśmy?

Wybór fraz kluczowych

Standardowo jak zawsze na początku współpracy, wykonałem szczegółowy research fraz kluczowych dla strony głównej, oraz kategorii sklepu.

Przy okazji znaleźliśmy zbędne kategorie i pozbyliśmy się ich.

Optymalizacja strony

Podczas optymalizacji poprawiliśmy:

  • title, oraz description sklepu,
  • obrazy,
  • strony z błędami 404,
  • fragmenty rozszerzone,
  • duplicate content (brak wyboru parametrów na karcie produktu),
  • zwróciliśmy też uwagę na brak poprawnej integracji e-commerce z Google Analytics, przez co do tego czasu nie było dostępnych danych na temat przychodów sklepu.

Do poprawy jest ciągle duplicate content po stronie klienta i zmiana serwera. Niestety strona działa na tyle wolno, że jest to odczuwalne podczas jej odwiedzin. A to moim zdaniem może mieć znaczący wpływ na konwersje.

Niestety klient nie wdrożył wszystkich przesłanych przez nas zaleceń optymalizacyjnych, a ich wprowadzenie mogłoby pomóc w poprawie efektów działań seo.

Po naszej stronie mamy jeszcze przygotowanie contentu dla kluczowych stron, co jest już w toku.

Analizę fraz kluczowych, oraz zalecenia optymalizacyjne ogarnęliśmy w pierwszym miesiącu pracy.

Pozyskiwanie linków

Od drugiego miesiąca rozpoczęliśmy regularne pozyskiwanie linków. Jak dotąd udało ich się pozyskać 159. Do końca roku powinniśmy uzyskać wynik podobny do konkurencji. Aby poprawić widoczność i zwiększyć ruch w sklepie, niezbędna będzie jednak dalsza optymalizacja strony.

Około 100 linków pochodzi z artykułów gościnnych, umieszczonych na tematycznie powiązanych witrynach, natomiast pozostałe linki z marketingu szeptanego w dyskusjach powiązanych z witryną klienta.

Standardowo przy wyborze miejsc do linkowania kierowałem się zbieżnością tematyczną, widocznością stron w Google lub/i parametrami seo (PA, DA, UR, DR, TF, CF…).

Źródłem artykułów gościnnych były przede wszystkim blogi z własnego researchu, wpierane linkami z LinkHouse, WhitePress oraz naszego zaplecza.

Jakie efekty uzyskaliśmy?

Poprawa widoczności w Top10 Google o 37,05%

Od rozpoczęcia współpracy udało się poprawić widoczność strony w Top10 o 37,05%, czyli obecnie strona rankuje w Top10 na 540 fraz kluczowych.

seo case study pozycjonowania sklepu dziecięcego

Nie są to piorunujące efekty, ale widać stałą poprawę tych wyników.

Zwiększenie ruchu organicznego o 46,55%

Jako że współpracę rozpocząłem od lutego 2020, to porównam poziom ruchu organicznego za okres 02.2020-09.2020 i 02.2019-09.2019.

seo case study poprawa ruchu organicznego

Jak widać, w roku 2019 od kwietnia postępował spadek ruchu organicznego, a koniec roku to dołek. W roku 2020 w maju witryna zanotowała spory wzrost, później ruch spadał i wzrastał, jednak cały czas utrzymywał się na dużo wyższym poziomie niż przed rokiem.

Zwiększenie przychodów z ruchu organicznego

Niestety ze względu na wcześniejszy brak poprawnej integracji sklepu z Google Analytics, nie jestem w stanie przedstawić porównania przychodów sprzed współpracy i w jej trakcie.

W tej sytuacji jedynym co można zaobserwować, to poprawa widoczności, która przełożyła się na zwiększenie ruchu z Google. Sprzedaż do kwietnia rosła, a od lipca zaczęła spadać, co jest dość naturalne i spowodowane sezonowością produktów klienta.

Można się spodziewać, że do grudnia będą spadki, a w przyszłym roku klient zanotuje w sezonie rekord sprzedażowy. W przyszłym roku dane te będzie już można porównać z rokiem 2020.

Podsumowanie

Poprawa widoczności i ruchu organicznego wygląda dobrze. Bardzo żałuję, że nie mamy danych na temat wcześniejszych przychodów klienta. W przyszłym roku porównanie będzie już pełniejsze. A też do kolejnego sezonu mamy jeszcze trochę czasu na poprawę wyników.

Przed końcem roku chcę zamknąć poprzednie uwagi optymalizacyjne i zrobić ponową analizę optymalizacji strony, aby mieć pewność, że od strony optymalizacji wszystko gra. Do tego w dalszym ciągu będziemy pozyskiwać linki, choć może już teraz mniejszą ich liczbę.

Ps. Case study to będę co jakiś czas aktualizował.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Seo case study - zwiększenie ruchu z seo o 46,55%, 5.0 out of 5 based on 1 rating

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

13 komentarzy

napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatności</a>.