Seo case study – zwiększenie ruchu z seo o 46,55%

seo case study zwiekszenie ruchu z seo

Dziś zapraszam Cię do zapoznania się z moim kolejnym seo case study (pierwszy tutaj >>), w którym pokażę Ci, jak poprawiliśmy widoczność sklepu w Top10 Google o 37,05% oraz ruch o 43,61%.

Ze względu na ochronę interesów klienta, nie publikuję adresu sklepu, ani fraz kluczowych.

Kilka najważniejszych informacji na temat strony:

  • rodzaj strony: sklep internetowy,
  • silnik: PrestaShop,
  • branża: dziecięca,
  • wielkość sklepu: około 3500 produktów,
  • współpraca od lutego 2020,
  • biznes sezonowy: styczeń-kwiecień górka (zależnie od roku), dalej powolny spadek, październik-grudzień dołek,
  • zidentyfikowano kilka problemów z optymalizacją witryny,
  • cel: zwiększenie sprzedaży o 100%, poprzednia firma lekko podniosła ruch, ale sprzedaż nie ruszyła,
  • widoczność w Top10 Google: 394 fraz, konkurencja do 10k,
  • liczba domen linkujących: 237, konkurencja: 2x więcej.

Strona była wcześniej pozycjonowana przez pół roku, ale ze względu na brak satysfakcjonujących efektów, klienta zrezygnował z tej współpracy.

Jakie działania przeprowadziliśmy?

Wybór fraz kluczowych

Standardowo jak zawsze na początku współpracy, wykonałem szczegółowy research fraz kluczowych dla strony głównej, oraz kategorii sklepu.

Przy okazji znaleźliśmy zbędne kategorie i pozbyliśmy się ich.

Optymalizacja strony

Podczas optymalizacji poprawiliśmy:

  • title, oraz description sklepu,
  • obrazy,
  • strony z błędami 404,
  • fragmenty rozszerzone,
  • duplicate content (brak wyboru parametrów na karcie produktu),
  • zwróciliśmy też uwagę na brak poprawnej integracji e-commerce z Google Analytics, przez co do tego czasu nie było dostępnych danych na temat przychodów sklepu.

Do poprawy jest ciągle duplicate content po stronie klienta i zmiana serwera. Niestety strona działa na tyle wolno, że jest to odczuwalne podczas jej odwiedzin. A to moim zdaniem może mieć znaczący wpływ na konwersje.

Niestety klient nie wdrożył wszystkich przesłanych przez nas zaleceń optymalizacyjnych, a ich wprowadzenie mogłoby pomóc w poprawie efektów działań seo.

Po naszej stronie mamy jeszcze przygotowanie contentu dla kluczowych stron, co jest już w toku.

Analizę fraz kluczowych, oraz zalecenia optymalizacyjne ogarnęliśmy w pierwszym miesiącu pracy.

Pozyskiwanie linków

Od drugiego miesiąca rozpoczęliśmy regularne pozyskiwanie linków. Jak dotąd udało ich się pozyskać 159. Do końca roku powinniśmy uzyskać wynik podobny do konkurencji. Aby poprawić widoczność i zwiększyć ruch w sklepie, niezbędna będzie jednak dalsza optymalizacja strony.

Około 100 linków pochodzi z artykułów gościnnych, umieszczonych na tematycznie powiązanych witrynach, natomiast pozostałe linki z marketingu szeptanego w dyskusjach powiązanych z witryną klienta.

Standardowo przy wyborze miejsc do linkowania kierowałem się zbieżnością tematyczną, widocznością stron w Google lub/i parametrami seo (PA, DA, UR, DR, TF, CF…).

Źródłem artykułów gościnnych były przede wszystkim blogi z własnego researchu, wpierane linkami z LinkHouse, WhitePress oraz naszego zaplecza.

Jakie efekty uzyskaliśmy?

Poprawa widoczności w Top10 Google o 37,05%

Od rozpoczęcia współpracy udało się poprawić widoczność strony w Top10 o 37,05%, czyli obecnie strona rankuje w Top10 na 540 fraz kluczowych.

seo case study pozycjonowania sklepu dziecięcego

Nie są to piorunujące efekty, ale widać stałą poprawę tych wyników.

Zwiększenie ruchu organicznego o 46,55%

Jako że współpracę rozpocząłem od lutego 2020, to porównam poziom ruchu organicznego za okres 02.2020-09.2020 i 02.2019-09.2019.

seo case study poprawa ruchu organicznego

Jak widać, w roku 2019 od kwietnia postępował spadek ruchu organicznego, a koniec roku to dołek. W roku 2020 w maju witryna zanotowała spory wzrost, później ruch spadał i wzrastał, jednak cały czas utrzymywał się na dużo wyższym poziomie niż przed rokiem.

Zwiększenie przychodów z ruchu organicznego

Niestety ze względu na wcześniejszy brak poprawnej integracji sklepu z Google Analytics, nie jestem w stanie przedstawić porównania przychodów sprzed współpracy i w jej trakcie.

W tej sytuacji jedynym co można zaobserwować, to poprawa widoczności, która przełożyła się na zwiększenie ruchu z Google. Sprzedaż do kwietnia rosła, a od lipca zaczęła spadać, co jest dość naturalne i spowodowane sezonowością produktów klienta.

Można się spodziewać, że do grudnia będą spadki, a w przyszłym roku klient zanotuje w sezonie rekord sprzedażowy. W przyszłym roku dane te będzie już można porównać z rokiem 2020.

Jeśli chcesz, abym to ja zajął się pozycjonowaniem Twojej strony, to zapisz się teraz na bezpłatną konsultację, lub wyślij e-mail, a powiem czy będę Ci w stanie pomóc.

Bezpłatna konsultacjaNapisz e-mail

Podsumowanie

Poprawa widoczności i ruchu organicznego wygląda dobrze. Bardzo żałuję, że nie mamy danych na temat wcześniejszych przychodów klienta. W przyszłym roku porównanie będzie już pełniejsze. A też do kolejnego sezonu mamy jeszcze trochę czasu na poprawę wyników.

Przed końcem roku chcę zamknąć poprzednie uwagi optymalizacyjne i zrobić ponową analizę optymalizacji strony, aby mieć pewność, że od strony optymalizacji wszystko gra. Do tego w dalszym ciągu będziemy pozyskiwać linki, choć może już teraz mniejszą ich liczbę.

Ps. Case study to będę co jakiś czas aktualizował.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
Seo case study - zwiększenie ruchu z seo o 46,55%, 5.0 out of 5 based on 2 ratings

o autorze

Sławomir Gdak

"Pomagam właścicielom małych i średnich firm w generowaniu ruchu z wyszukiwarek, aby ich biznes był stabilniejszy i bardziej dochodowy, za pomocą każdego rodzaju produktów i usług, jakie w danym momencie pozwalają mi ten cel realizować najlepiej."

28 komentarzy

napisz komentarz
  • Brakuje mi bardzo ważnej informacji w tym artykule. Mianowicie jaki budżet miesięczny został “przyłożony” do strony. Odp może być a Priv. 🙂

  • Super efekty gratuluję. Problem z tym, że klienci nie wdrażają zaleceń optymalizacyjnych jest dosyć powszechny. Pytanie, czy linkbuilding prowadziłeś od razu czy dopiero po zoptymalizowaniu serwisu?

    • Zawsze daje wytyczne i zostawiam klientowi, jeśli sam chce robić. My pracujemy nad linkowaniem, jak po miesiącu, czy dwóch nic nie zrobił, to sugerujemy, że nasz zespół to zrobi.

  • Muszę przyznać, że wynik jest zaskakująco dobry. Niemniej jednak koszt miesięczny optymalizowania i seo jest spory. Trzeba mieć naprawdę dobrze rozwiniętą markę i spore grono klientów żeby sobie na to pozwolić. Gratuluję wyniku.

  • Ciekawe Case Study. Ale jedną rzecz trzeba podkreślić. Koszty ogromne. Klienci często są oderwani od rzeczywistości jak widzą takie kwoty. A to jest norma – taki jest budżet i tyle. Trzeba przemóc awersję do ryzyka. Bez budżetu nie ma wyników. Money flow to podstawa.

    • Oczywiście w żadnym wypadku nie twierdzę, że to rekord, zresztą polecam mojej poprzednie case study, które wkrótce zaktualizuję, a tam udało się dużo więcej ugrać.

  • Mnie ciekawi, czy usługa SEO może być tańsza niż te 3,5 k miesięcznie, jeżeli konkurencja nie jest duża a dodatkowo strona którą się prowadzi, to w zasadzie blog + mikro sklep do 5-10 produktów.

    Pozdrawiam

    • Oczywiście, że może. Koszty w duże mierze zależą od tego jak duża jest konkurencyjność branży.
      Ja raczej obsługuję sklepy z co najmniej setkami produktów i jest tam z kim walczyć.

      Opieranie się w dużej mierze na solidnych linkach daje mi możliwość współpracy przez długie lata z klientami.
      Agencje często robią szybki skok na kasę i po roku klient się zawija z powodu braku efektów.

      Jeśli jest mały budżet, to proponowałbym robić to samodzielnie.

  • Doświadczona agencja SEO zwiększy ruch na stronie internetowej, a co za tym idzie poszerzy grono nowych klientów.

  • Witam.

    Bardzo dobry wynik! Gratulacje. Mimo duplikacji contentu na stronie strona nieźle poszła do góry już po 3 miesiącach pracy. A 3500 tysiąca złotych budżetu na miesiąc to suma, która pozwala zdobyć dobre linki 🙂

    Pozdrawiam

  • Wzrost ruchu ładny, przyznaję. Szkoda, że nie ma informacji o wzroście przychodów z tego wynikających 🙂 dobry case – wszystko się da przy odpowiednim budżecie 🙂

  • Jak widać przemyślaną strategią i konsekwentym działaniem można wiele zdziałać. Jestem ciekaw jak będą wyglądały efekty finansowe po sezonie. Powodzenia i czekam z niecierpliwością!

Skomentuj Slawomir Gdak Cancel Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Slawek Gdaq

Chcesz, żebym pomógł Ci zwiększyć pozycje, ruch i przychody z Twojej strony?

Sprawdź moją propozycję pozycjonowania.