Keyword Hero – odkryj not provided w Google Analytics

keyword hero

W 2011 roku w Google Analytics ukryto większość słów kluczowych (ponad 80%), które wcześniej pozwalały właścicielom stron na dokładną analizę. Od tamtej pory, zamiast nich, możesz zobaczyć “not provided”. Pamiętam, że delikatnie mówiąc, nie byłem tą informacją zachwycony. Brak informacji na temat słów kluczowych, po których internauci wchodzą na moją stronę, wydawał się sporym problemem.

Teoretycznie mogę je sprawdzić w Google Search Console (o czym napiszę dalej), ale co z informacjami np. o tym:

  • które z fraz prowadzą do konwersji?
  • jak konwertują?
  • jaki mają współczynnik odrzuceń…
  • a w sklepach wręcz, która fraza ile generuje transakcji i jakie konkretnie przynosi przychody?

To kluczowe dane, które Google nam odebrało, zastępując je not provided. A mogą one mieć bardzo duży wpływ na binez. Dziś przedstawię Ci oprogramowanie Keyword Hero, które odkrywa not provided oraz pokazuje słowa kluczowe i frazy.

Google Search Console na pocieszenie

Po ukryciu przez Google danych o słowach kluczowych w Google Analytics i pozostawieniu w większości not provided, przerzuciłem się na sprawdzanie ich w Google Search Console. Tutaj co prawda można analizować słowa kluczowe tylko od strony wyszukiwarki Google, a nie samej strony, ale lepsze to niż nic.

Możesz to zrobić, wybierając w GSC z lewego menu Skuteczność. Znajdziesz tam informacje dla każdego słowa kluczowego o liczbie: wyświetleń, kliknięć, CTR i pozycji. Warto tam zaglądać np.: by dbać o optymalizację CTR, co pozwala Ci zwiększyć liczbę wizyt w witrynie.

Jak działa Keyword Hero?

Keyword Hero nie odszyfrowuje ukrytych słów kluczowych not provided w magiczny sposób. Ma na to swoją metodę. Używa 11 różnych źródeł, w tym np. danych z Google Analytics, Google Search Console, Bing Search API, Google Ads, Google Trends, Wikipedii, serwisów monitorujących wyniki, danych z rozszerzeń do przeglądarek…

Keyword Hero pobiera listę poszczególnych adresów url badanej strony, tworzy listę prawdopodobnych słów kluczowych i szacuje prawdopodobieństwo ich wystąpienia. Dane te porównuje z realnymi danymi z wyżej wymienionych narzędzi i wdraża machine learning. To pozwala Keyword Hero na odkrycie większości ukrytych słów kluczowych w not provided.

Trzeba liczyć się z tym, że Keyword Hero nie ma danych bezpośrednio z Google i według autorów jego skuteczność wynosi 90%.

Gdy Keyword Hero nie ma pewności zostawia te słowa kluczowe jako not provided.

Jeśli potrzebujesz więcej informacji o tym jak działa Keyword Hero, to zapraszam do przeczytania materiałów zawartych w ich PDF’ie ze wszystkimi, przydatnymi szczegółami.

Jakie efekty daje Keyword Hero?

Oto jak wyglądają dane w Google Analytics > Pozyskiwanie > Cały ruch > Kanały > Organic Search przed zastosowaniem Keyword Hero.

Jak widzisz (not provided), czyli ukrytych fraz jest 86,62%.

A poniżej już z oprogramowaniem Keyword Hero.

Ta sama domena i widok z zainstalowanym Keyword Hero pokazuje (not provided) na poziomie 6,64%.

Dzięki Keyword Hero, zyskujesz informacje dla każdego ze słów kluczowych, nie tylko na temat wygenerowanych wizyt, jak w Google Search Console, ale też, jaki jest współczynnik odrzuceń, ile stron odwiedzono, a także jak długi jest czas trwania sesji.

Na tej domenie nie ma zdefiniowanej konwersji, więc nie wykorzystano w pełni potencjału Keyword Hero. Co byś jednak powiedział, gdyby to był sklep internetowy i zyskałbyś informacje dla każdego słowa kluczowego o tym:

  • jaki jest dla niego współczynnik konwersji,
  • ile było z niego transakcji,
  • jakie wygenerowało przychody…?

Miałbyś dokładne dane, w które słowo kluczowe warto inwestować, aby zwiększyć przychody w Twoim sklepie! Moim zdaniem to wiedza bezcenna.

Za jakiś czas postaram się zaktualizować ten wpis o screeny z Google Analytics klienta, który prowadzi sklep internetowy.

Do tego dochodzą jeszcze customowe wymiary jak: pozycja, wykrywanie fraz brandowych… przy wyższych planach jest ich ponad 30.

Ile kosztuje Keyword Hero?

Nie bez powodu ten artykuł pojawił się właśnie teraz 🙂

Poniżej prezentuję standardowy cennik Keyword Hero. Natomiast teraz na AppSumo możesz zakupić licencję life-time bez subskrypcji miesięcznej w kwotach:

  1. 49$ za 50 000 sesji miesięcznie,
  2. lub 98$ za 249 000 sesji miesięcznie.

Sprawdź w Google Analytics, ile sesji miesięcznie ma Twój serwis i wybierz pakiet odpowiedni dla Ciebie.

Kupon musi zostać wykorzystany do 18 czerwca 2021.

Możesz skorzystać z bezpłatnej 90-dniowej wersji, aby przetestować Keyword Hero.

Standardowe koszty ponosisz w miesięcznej subskrypcji i zależą one od ilości odwiedzin Twojego serwisu. Zobacz poniżej.

Instalacja Keyword Hero w Google Analytics

Proces instalacji Keyword Hero na Twoim koncie Google Analytics jest dość prosty.

Jeśli kupiłeś Keyword Hero na AppSumo:

  1. Wchodzisz do AppSumo > MyProduct > Keyword Hero,
  2. Po prawej w kolumnie Actions z rozwijanego menu wybierasz Redeem,
  3. Wybierasz konto, na którym chcesz zastosować herosa,
  4. Wyrażasz wszelkie zgody na dostępy do Google Search Console, Google Analytics…,
  5. Potwierdzasz wszystkie zgody klikając Zezwól,
  6. W razie potrzeby podajesz Redemption Code, z podstrony pkt. 2.

Podążasz według instrukcji krok po kroku.

Mnie w tym momencie niestety wywaliło, bo po zakupie zorientowałem się, że jest to tylko dla nowych klientów, a ja kupiłem go na AppSumo kilka lat temu, więc nie mogłem na tym samym koncie go wykorzystać (a mam na nim wszystkie moje strony).

Jeśli kupiłeś Keyword Hero poza AppSumo:

  1. Wejdź na stronę Keyword-Hero.com,
  2. Zaloguj się za przy pomocy Twojego konta Google,
  3. Zezwól Keyword Hero na dostęp do Twoich kont Google Analytics i Google Search Console,
  4. Kliknij Add Domain,
  5. Wybierz konto, stronę i widok, do którego chcesz użyć Keyword Hero,
  6. Wybierz domenę z listy,
  7. Kliknij Create, w celu utworzenia nowego widoku Keyword Hero – twojadomena,
  8. Wybierz konto Google i ponownie zezwól na dostęp do danych,
  9. Wybierz odpowiedni plan dla Twojej strony lub kliknij: Try 90 days for free, aby skorzystać z 90-dniowego okresu próbnego.

Po 24 godzinach powinieneś już uzyskać dostęp do pierwszych danych.

Podsumowanie

Mogłoby się wydawać, że Keyword Hero to drobne narzędzie, jednak daje przeogromne możliwości. Jest szczególnie wartościowe dla tych, którzy analizują dane, wyciągają z nich wnioski i układają pod to swoją strategię marketingową, a nie tylko biernie się im przyglądają.

Jeśli na stronie monitorujesz konwersje, cele, przychody, i masz ruch z seo, uważam to oprogramowanie za naprawdę niezbędne. Ja głównie współpracuję przy pozycjonowaniu sklepów internetowych i widzę tutaj ogromne możliwości wykorzystania tego narzędzia.

Keyword Hero pozwala znaleźć frazy kluczowe z ciekawym potencjałem do generowania większego ruchu. Na stronie sklepu np. możesz zobaczyć realnie, po jakich frazach użytkownicy wchodzą na Twoje podstrony produktowe, by zakupić konkretne towary. Ja na swojej stronie firmowej zamierzam sprawdzić, jak użytkownicy szukają moich usług… Możliwości są niesamowite.

Google pozbyło się tych danych z Google Analytics, aby móc czerpać większe korzyści z Google AdWords, natomiast Keyword Hero przywraca te informacje, byśmy mogli czerpać większe korzyści z ruchu organicznego.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Keyword Hero - odkryj not provided w Google Analytics, 5.0 out of 5 based on 1 rating

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

5 komentarzy

napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatności</a>.