Darmowy audyt seo? Wykonaj go samodzielnie!

darmowy audyt seo

Audyt seo to bardzo ważny element w pozycjonowaniu, który wiele osób zupełnie bagatelizuje. Następstwem tego są nieskuteczne kampanie seo, stracony czas i przepalone budżety klientów. Sporo firm pomija audyt strony ze względu na duże koszty i ogrom pracy, którą trzeba wykonać przy wdrażaniu zaleceń optymalizacyjnych.

Warto jednak pamiętać o tym, że Google od kilku lat coraz bardziej zwraca uwagę na problemy z optymalizacją i UX stron, bo ich celem jest dostarczenie odpowiedzi na zapytania wpisywane w wyszukiwarkę Google przez internautów. Dlatego chcą, by w wynikach wyświetlały się strony, które najlepiej odpowiadają na ich zapytania. Oczywiście strony te muszą działać sprawnie i szybko.

Jeśli zależy Ci na efektywnych działaniach pozycjonerskich to audyt seo jest niezbędne. Dzisiaj pokażę Ci, po co robić taki audyt, kiedy i kto powinien go zrobić oraz czy warto przeprowadzić choćby darmowy audyt seo strony internetowej.

Audyt seo co to jest i po co sie go robi?

Audyt SEO to analiza strony internetowej pod kątem elementów decydujących o jej widoczności w wyszukiwarce Google. Celem audytu jest znalezienie wszelkich błędów od strony front endu i back endu, które utrudniają wyszukiwarce Google umieszczanie danej strony wysoko w wynikach wyszukiwania Google.

Z audytu seo uzyskujesz informacje o tym, jakie elementy strony należy poprawić, gdzie dany błąd występuje oraz co zrobić, aby uzyskać większą widoczność strony w wynikach wyszukiwań Google

Kiedy wykonać audyt seo?

W mojej firmie wykonuję audyt seo na początku współpracy z klientem, aby uniknąć sytuacji, w której inwestujemy w pozycjonowanie (np. treści, linki), a z powodu problemów z optymalizacją, nie daje to żadnych efektów.

Jest mnóstwo innych sytuacji, w których warto zdecydować się na przeprowadzenie audytu seo, a poniżej wymienię kilka najważniejszych z nich.

1. Budowa strony

Specjalista seo powinien brać udział w projektowaniu strony. Dzięki temu od razu zostanie ona przystosowana do wymogów Google. W przyszłości zaoszczędzi to nerwów, czasu i pieniędzy wydawanych na nieefektywne działania seo, czy robienie kolejnych poprawek strony.

W momencie gdy strona jest już gotowa, zanim ujrzy światło dzienne, dobrze by było przeprowadzić taki audyt seo, a następnie wdrożyć wskazane w nim zalecenia optymalizacyjne, aby Google chętniej umieszczał stronę wyżej w wynikach wyszukiwań.

2. Zmiana silnika strony lub większe aktualizacje

Zmiana silnika strony może spowodować bardzo dużo zamieszania i wiele problemów związanych z seo. Wielokrotnie spotykałem się z sytuacjami, w których podczas zmiany silnika/CMS na pokładzie zabrakło człowieka ze znajomością seo i widoczność strony wraz z ruchem i przychodami spadała np. o 50%. Źle przeprowadzona migracja może pogrzebać biznes. Dlatego, zanim zdecydujesz się na jej ponowne uruchomienie, warto przeprowadzić audyt seo.

Polecam Ci poniższy artykuł, z którego dowiesz się co zrobić, aby nie zawalić takiej migracji.

3. Zmiana layoutu strony

Zmiana layoutu/szablonu strony to niby tylko kwestia wizualna, ale wbrew pozorom związane z nią zmiany w kodzie bywają bardzo duże. Mogą pojawić się też nowe funkcjonalności, które sporo namieszają i spowodują, że Twoja strona już nie będzie tak świetnie zoptymalizowana, jak przed tą zmianą. Dlatego, aby nie narażać się na spadki fraz w Google, oraz zmniejszenie ruchu, warto zweryfikować to poprzez przeprowadzenie audytu seo.

4. Wprowadzenie większych zmian w treści, wdrożenie nowych podstron

Dla Google treści są kluczowym elementem w ustalaniu pozycji strony. Często widzę jednak, że są one bardzo zaniedbywane przez właścicieli witryn. Warto dbać o ich stałą optymalizację i sprawdzanie efektów tych działań.

Jeśli firma zdecyduje się na rozpoczęcie działań seo, może zechcieć stworzyć lub, zoptymalizować treści na istniejącej stronie, przygotować treści pod potencjalnie ciekawe frazy dla zupełnie nowych stron, czy też rozpocząć działania content marketingowe poprzez prowadzenie bloga na danej stronie.

Audyt seo przydaje się, by określić, które treści należy zoptymalizować, pod jakie frazy przygotować nowy content, ale też pomaga zweryfikować, czy dana strategia content marketingowa przyniosła oczekiwane rezultaty, czy nie pojawiły się problemy np. z duplicate content, kanibalizacją fraz kluczowych

Dodawanie czy usuwanie podstron w obrębie serwisu, np. produktów, kategorii w sklepie również wymaga uwagi.

5. Brak efektywności działań seo

Nieważne, czy prowadzisz działania seo samodzielnie, czy robi to agencja seo, jeśli po pół roku, roku, nie widzisz żadnych efektów tych działań, to warto przeprowadzić audyt seo, aby sprawdzić, jaki jest tego powód.

Gdy przygotowywałem “Raport Efektywności Działań Seo – REDS”, zauważyłem, że błędy optymalizacyjne pojawiają się praktycznie przy każdej analizowanej witrynie. Agencje seo, chcąc zaoszczędzić, pomijają audyt seo przy rozpoczęciu współpracy. Skupiają się głównie na linkach i to często wątpliwej jakości. To niestety sprawia, że seo nie działa i przeprowadzenie audytu jest niezbędne.

6. Duże spadki widoczności w Google i ruchu strony

Jeśli widzisz duże spadki widoczności strony w Google lub, ruchu organicznego i nie jest to spowodowane aktualizacją algorytmu w całej branży, to niezbędne jest jak najszybsze ustalenie przyczyny takiej sytuacji, aby zapobiec pogłębianiu się problemu. W tym celu warto przeprowadzić audyt seo.

Powinno się przeanalizować wszelkie zmiany, jakie zostały wdrożone na stronie w ostatnich miesiącach i ich możliwy wpływ na obecną sytuację. Aktywne działania konkurencji w zakresie seo również nie pozostają bez wpływu na sytuację Twojej domeny.

Jeśli chcesz zlecić mi wykonanie audytu seo Twojej strony, kliknij poniższy przycisk

Sprawdź, jak mogę Ci pomóc

Jeśli chcesz ze mną porozmawiać, zapisz się na bezpłatną 15-minutową konsultację seo, lub napisz do mnie e-mail.

Dla kogo audyt seo?

Jeśli inwestujesz w pozycjonowanie strony, to audyt seo będzie niezbędny, aby te działania były efektywne. Jeśli zlecasz seo, to warto podpytać agencję, czy i kiedy otrzymasz taki audyt seo. Często spotykam się z sytuacją, gdy zrealizacja audytu seo jest pomijana przez agencje, przez co później brakuje efektów jej pracy.

Jako zlecasz seo, zadbaj o to, by audyt seo przygotowała niezależna, zewnętrzna firma. Pozwoli to sprawdzić, czy agencja, która Cię obsługuje, rzeczywiście zrobiła wszystko, co trzeba w tej kwestii. Zaznaczam, że w audycie seo, potrafi wyjść wiele problemów związanych z UX. Pamiętaj, że naprawa tych błędów może zwiększyć przychody w Twoim sklepie.

Audyt seo przydaje się programistom na etapie projektowania, zmian strony, copywriterom do przygotowania odpowiednio zoptymalizowanych treści, lub opracowywania strategii content marketingowej, specjalistom SEM, działu marketingu…

Darmowy audyt seo on-line

Wiele osób, które chcą zrobić audyt seo, rozpoczyna swoje działania od wpisania w Google frazy: “darmowy audyt seo”.

Co znajdziesz w darmowym audycie seo on-line?

Poniżej, w dużym skrócie wymienię, co znajdziesz w narzędziach oferujących darmowy audyt seo on-line strony internetowej:

  1. sprawdzenie, czy podstawowe tagi title, description istnieją i czy mieszczą się w określonej liczbie znaków,
  2. czy strona posiada nagłówki heading tags,
  3. czy obrazy posiadają opisy alternatywne,
  4. ile treści zawiera strona,
  5. czy strona nie ma tagu lub nagłówka noindex,
  6. czy wdrożono SSL i przekierowania,
  7. czy na stronie nie ma nie działającyh linków,
  8. czy wdrożono dane strukturalne,
  9. czy istnieje robots.txt,
  10. czy istnieje mapa strony,
  11. czy strona jest podpięta do Google Analytics,
  12. czy adresy url są przyjazne,
  13. czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych,
  14. czy strona posiada politykę prywatności,
  15. jak szybko działa strona…

Lata temu sam korzystałem z tego typu narzędzi jak np. z SEOptimer, oraz wtyczki do Chrome WooRank. Sprawdzają się dobrze, jeśli chcesz bardzo szybko rzucić okiem na stronę, by sprawdzić podstawowe elementy seo. Trzeba mieć jednak świadomość, że nie ma to zbyt wiele wspólnego z profesjonalnym audytem seo strony internetowej.

Nie mówię, że nie warto korzystać z takich narzędzi, bo lepszy taki audyt seo niż żaden, ale musisz pamiętać, do czego są tworzone takie narzędzia i jakie mają wady.

Ps. Być może za kilka miesięcy sam udostępnię takie narzędzie.

W jakim celu tworzy się narzędzia do bezpłatnych audytów seo on-line?

Jeśli narzędzie do audytu seo jest bezpłatne, to naturalnie musi mieć swój ukryty cel 🙂

W zależności od narzędzia do audytu seo, kierują one w różne miejsca np.:

  1. do płatnych lepszych wersji tych narzędzi,
  2. współpracy w zakresie pozycjonowania,
  3. indywidualnych płatnych audytów seo.

Wady narzędzi do bezpłatnych audytów seo on-line

Dla małej strony, do amatorskiego użytku, te narzędzia mogą być przydatne, ale w przypadku dużych serwisów nie widzę specjalnie sensu korzystania z takiego audytu seo. Jeśli badasz przykładowo sklep internetowy, który ma 10. 000 podstron, a narzędzie przeanalizuje tylko stronę główną, nie wiele to pomoże w optymalizacji witryny.

Oto najważniejsze problemy, które widzę w bezpłatnych narzędziach do audytów seo on-line:

  1. bardzo duża pobieżność takich raportów i analiza zbyt małej liczby elementów,
  2. brak spersonalizowanych wskazówek jak poprawić dany element,
  3. brak dostępu do specjalisty seo, który pomoże wdrożyć zmiany, czy wytłumaczy pewne zawiłości,
  4. brak danych dla całej strony, a tylko dla konkretnie badanej podstrony, co uważam za największy problem.

Ja najbardziej polecam korzystanie z usługi Google Search Console. Jest ona bezpłatna i dostarczy Ci bardzo dużo informacji na temat stanu i problemów całej Twojej witryny. To takie bezpłatne narzędzie od Google, w którym możesz przeprowadzić audyt seo Twojej strony. Niezależnie od tego, ja korzystam też z płatnych narzędzi do audytów seo, ale o nich przeczytasz w dalszej części artykułu.

Profesjonalny audyt seo

Jeśli myślisz naprawdę poważnie o pozycjonowaniu Twojej strony, a nie znasz się na technikaliach, to polecam Ci zlecić audyt seo profesjonalistom. Warto przeprowadzać go przynajmniej raz na rok, a samodzielnie czuwać nad kondycją strony w Google Search Console. Będzie to niemały wydatek, ale w audycie seo znajdziesz dużo więcej informacji na temat potencjalnych błędów utrudniających pozycjonowanie Twojej strony, w jaki sposób je poprawić, a także w razie potrzeby wsparcie specjalisty seo.

Twoja rola ograniczy się do przekazania wytycznych z audytu seo do programisty, copywritera… Po wszystkim, specjalista seo powinien sprawdzić, czy wdrożenie przebiegło poprawnie.

Jeśli chcesz zlecić profesjonalny audyt seo kliknij tutaj >>

Profesjonalny audyt seo – co w nim znajdziesz?

W profesjonalnym audycie seo powinieneś znaleźć wszelkie informacje, które mogą być pomocne w poprawie widoczności strony w wynikach Google. Taki audyt seo najczęściej otrzymasz w formacie PDF. Będzie miał kilkanaście, kilkadziesiąt stron + załączniki z listą adresów url, na których opisany problem został zdiagnozowany.

W każdej firmie audyt seo wygląda inaczej, ale poniżej wymienię listę elementów, które powinny zostać zbadane podczas audytu.

  1. widoczność i indeksacja strony w Google,
  2. dostosowanie do urządzeń mobilnych,
  3. szybkość działania strony,
  4. strona 404,
  5. duplikacje adresów (http, https, www…),
  6. mapa strony,
  7. plik robots.txt,
  8. błędy 4xx,
  9. błędy 5xx,
  10. łańcuchy przekierowań,
  11. przekierowania 3xx,
  12. SSL,
  13. strony z parametrem “noindex”, “nofollow“,
  14. linki do niedziałających stron, przekierowań, plików…
  15. adresy kanoniczne,
  16. dane strukturalne,
  17. jakość contentu i jego optymalizacja pod frazy,
  18. formatowanie treści,
  19. duplicate content,
  20. heading tags,
  21. znaczniki meta,
  22. linkowanie wewnętrzne,
  23. linkowanie zewnętrzne,
  24. optymalizacja plików graficznych (format, waga, rozdzielczość, alt, nazwy plików…),
  25. adresy url,
  26. fragmenty rozszerzone,
  27. direct answer,
  28. optymalizacja strony pod kątem Google Moja Firma,
  29. analiza fraz kluczowych,
  30. i wiele, wiele więcej.

Jeśli chcesz samodzielnie przeprowadzić audyt seo, to myślę, że ta lista będzie pomocna.

Ile kosztuje profesjonalny audyt seo?

Koszt audytu seo zależy głównie od wielkości strony. Inna będzie cena audytu seo dla prostej strony firmowej z pięcioma podstronami, inna dla bloga, a jeszcze inna dla sklepu internetowego, portalu…

Wynika to z tego, że specjalista seo musi przeanalizować dziesiątki różnych parametrów dla każdego z typów stron w analizowanej stronie. Im bardziej rozbudowana strona, tym więcej jest w niej do sprawdzenia i z doświadczenia wiem, że jest więcej błędów. Dokumentacja również pęcznieje.

Profesjonalny audyt seo wymaga kilku, kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu godzin pracy, dlatego wielkość serwisu ma tutaj kluczowe znaczenie. Koszty profesjonalnego audytu seo zaczynają się od 2.000zł wzwyż. Osobiście najczęściej robię audyty sklepów internetowych i koszty zaczynają się od 3.000zł netto.

Kompleksowe narzędzia do audytów seo

Jeśli masz wiedzę techniczną, to oczywiście możesz przeprowadzić audyt seo samodzielnie, wystarczą Ci do tego tylko porządne zabawki 🙂

Na rynku jest naprawdę sporo narzędzi do przeprowadzania audytów seo i na pewno znajdziesz coś dla siebie. Na co zwrócić uwagę? Warto sprawdzić, czy ma to być oprogramowanie działające w chmurze, czy na Twoim komputerze.

Narzędzia do audytów seo instalowane na Twoim komputerze

Zaletą tego typu rozwiązań jest to, że unikasz stałej opłaty miesięcznej, płacisz raz na rok (wyjdzie taniej niż w przypadku rozwiązań w chmurze) i wykonujesz dowolną liczbę analiz o dowolnej wielkości. Wadą jest to, że Twój komputer będzie zamulał przez kilkadziesiąt minut, a nawet kilka godzin. Jeśli robisz takich analiz sporo, to warto przemyśleć taki zakup.

Do takich narzędzi należą m.in.:

  • Netpeak Spider opisywany wcześniej przeze mnie na tym blogu. Koszt roczny to 182$, choć możesz wybrać też opłatę miesięczną. Oprogramowanie ma spore możliwości, działa bardzo szybko i sam z niego korzystam. Dla osób początkujących jest o tyle prostsze, że zaznaczono kolorami, które elementy są najważniejsze, ważne i mniej ważne do wdrożenia. Narzędzie jest często aktualizowane, a autorzy prowadzą bloga, na którym dokładnie opisują jak z niego najefektywniej korzystać. To dość proste i niedrogie narzędzie, przy pomocy którego przeprowadzisz audyt seo.
  • Screaming Frog swojego czasu sporo z niego korzystałem, jednak obecnie już rzadziej. Kosztuje 149 funtów, czyli jest najdroższe, jednak jest to jedno z najbardziej profesjonalnych narzędzi. Wymaga jednak też sporej wiedzy.
  • WebSite Auditor lata temu z niego korzystałem, nie do końca pasuje mi w nim interfejs, ale możesz się mu przyjrzeć. Jego koszt to 125$ rocznie.

Narzędzia do audytów seo dostępne w chmurze

Zaletą tego typu rozwiązań przede wszystkim jest to, że wszelkie działania przeprowadza się poza Twoim komputerem. Wykonuje się analiza seo, a Ty swobodnie pracujesz na swoim komputerze. Dodatkowo możesz ustawić, aby taki audyt seo był wykonywany cyklicznie i otrzymywać powiadomienia na e-mail o nowych błędach na analizowanej witrynie. Narzędzia te są bardzo dobre i osobiście wolę je od tych instalowanych na komputerze.

Wszelkie rozwiązania w chmurze wiążą się ze stałymi kosztami, które są przenoszone na klientów, dlatego tutaj najczęściej płacisz mniejszą kwotę, ale co miesiąc.

  • Ahrefs to przepotężny kombajn seo, który opisywałem na tym blogu. Obecnie to moje narzędzie numer 1 w seo. Kosztuje sporo, bo najtańszy abonament wynosi 99$ miesięcznie, ale mam tu narzędzie do analizy fraz kluczowych, audytu seo, analizy linków…
  • Moz lata temu z niego korzystałem, ale był dość drogi i odpuściłem. Obecnie kosztuje 149$ miesięcznie, co cały czas jest dość wysoką kwotą.
  • DeepCrawl korzystałem z niego przez kilka miesięcy, ale nie widziałem tam niczego, czego nie miałem w innych narzędziach, więc odpuściłem.
  • Sitebulb jeszcze nie korzystałem, ale wiele osób go poleca, więc myślę, że za jakiś czas go sprawdzę. Kosztuje 13,5$ miesięcznie, także bardzo nie wiele.

Podane przeze mnie powyżej koszty narzędzi dotyczą najtańszych wersji i w zależności od tego, jak wiele i jak dużych serwisów masz do przeanalizowania, to koszty mogą być większe.

Oczywiście na rynku znajdziesz więcej rozwiązań, przeprowadzić audyt seo. W tym artykule wymieniłem tylko kilka z nich.

Podczas realizacji audytów wykorzystuję co najmniej 3 niezależne narzędzia do audytów seo, aby uzyskać jak najwięcej informacji na temat błędów na analizowanej witrynie. Korzystam z narzędzi do audytu seo zainstalowanych na moim komputerze, i w chmurze.

Nie musisz kupować samochodu, żeby przemieścić się z punktu A do B, możesz skorzystać z taksówki. Tak samo tutaj, jeśli nie masz zbyt wielkiej strony (do 10k adresów url) i chcesz jednorazowo sprawdzić kondycję witryny, to możesz “wypożyczyć” oprogramowanie za kilkadziesiąt $.

Pamiętaj, że w przeciwieństwie do bezpłatnych audytów seo on-line, które sam możesz wykonać, profesjonalny audyt seo obejmuje badanie tych wszystkich elementów w obrębie całej domeny, a nie tylko 1 podstrony.

Niezależnie od tego, z czego będziesz korzystać, podstawą powinno być Google Search Console, które dostarczy mnóstwa informacji bezpośrednio od samego Google. Warto tam regularnie zaglądać i dbać o poprawne działanie Twojej witryny.

Inne narzędzia, wykorzystywane podczas audytów seo

Podczas realizacji audytów seo wykorzystujemy nie tylko dedykowane do tego oprogramowanie, ale wiele innych pomniejszych produktów. Poniżej umieszczam ich listę z krótką informacją, do czego służą:

  1. Research fraz
    1. Senuto – narzędzie do monitorowania widoczności strony w Google oraz pozycji, a także do researchu fraz kluczowych,
    2. SemStorm – bezpośrednia konkurencja dla Senuto,
    3. Ubersuggest, Answer the Public – narzędzia wspomagające wyszukiwanie fraz kluczowych.
  2. Treści
    1. Surfer SEO – narzędzie wspomagające w działaniach content marketingowych,
    2. Copyscape.com – narzędzie do wyszukiwania kopii
  3. Badanie prędkości witryny
    1. PageSpeed Insights – bezpłatne narzędzie Google do badania prędkości witryny,
    2. Pingdom Tools, GTmetrix – alternatywne narzędzia do testowania prędkości witryny. Wszystkie wskażą Ci, co musisz poprawić na Twojej stronie, aby działała szybciej.
  4. Linki
    1. Majestic seo – narzędzie do analizowania jakości domen linkujących,
    2. Clusteric – wykorzystuję od wielu lat do badania profilu linków, natomiast możesz przy jego pomocy wyszukiwać frazy kluczowe, badać problemy optymalizacyjne witryny.
  5. Optymalizacja
    1. Google Search Console
    2. Narzędzie do testowania danych strukturalnych od Google >>
    3. Test optymalizacji mobilnej od Google >>
    4. Xenu – narzędzie do znajdowania niedziałających linków na stronie
  6. Analityka
    1. Google Trends – narzędzie do badania trendów fraz,
    2. Google Analytics – narzędzie do analizowania ruchu na stronie.
  7. Inne
    1. ScrapeBox – narzędzie m.in.: do scrapowania,
    2. Brand24, Sentione – narzędzia wyszukujące wzmianki w Internecie na określony temat.
    3. Redirect-checker.org – do sprawdzania przekierowań

Jest mnóstwo narzędzi wykorzystywanych przez specjalistów seo, a powyżej wymieniłem tylko te najbardziej popularne.

Jeśli masz swoje propozycje, to wpisz w komentarzu, sprawdzę je i ewentualnie dodam do tej listy.

Najczęstsze błędy w audytach seo strony internetowej

Jeśli chciałbyś wiedzieć, na jakie najczęściej błędy napotykam podczas audytów seo, które utrudniają wypozycjonowanie strony, to zapraszam do poniższego artykułu, bo szkoda, żebym pisał ponownie to samo.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że uzmysłowiłem Ci, jak ważne, a nawet praktycznie niezbędne, jest przeprowadzenie audytu seo. Nie ma znaczenia, czy masz małą stronę, czy dużą, czy dopiero wchodzisz na rynek, czy jesteś na nim od lat. Warto zrobić audyt i mieć wiedzę, jeśli nie dla samego seo, to dla Twoich potencjalnych klientów. Dzięki lepiej działającej stronie, będą mogli łatwiej korzystać, a to może przełożyć się na sprzedaż Twoich usług, lub produktów.

Otrzymałeś ode mnie informacje, z jakich narzędzi skorzystać, aby przeprowadzić amatorski, oraz profesjonalny audyt seo. Wiesz też, co powinno się znaleźć w takim audycie seo. Teraz decyzja należy do Ciebie, czy chcesz go przeprowadzić samodzielnie, czy może zlecić go np. mnie.

Jeśli chcesz zlecić mi wykonanie audytu seo Twojej strony, kliknij poniższy przycisk

Sprawdź, jak mogę Ci pomóc

Jeśli chcesz ze mną porozmawiać, zapisz się na bezpłatną 15-minutową konsultację seo, lub napisz do mnie e-mail.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.7/5 (16 votes cast)
Darmowy audyt seo? Wykonaj go samodzielnie!, 4.7 out of 5 based on 16 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

76 komentarzy

napisz komentarz
  • Częściowo korzystam z tych narzędzi.Inna sprawa czy je dobrze wykorzystuję?Czy mam na tyle wiedzy aby w pełni wykorzystać informacje z nich płynące do optymalizacji swojego bloga?Obiektywnie przyznaję,że pewnie nie.Ale każdy taki ciekawy artykuł uzmysławia mi i dopinguje do nauki i pracy.

  • Dzięki! Na pewno przetestuję narzędzia przez Ciebie proponowane. Do tej pory korzystałem jedynie z Rank Trackera i Link Assistant, chociaż mam wątpliwości co do działania tego pierwszego. Pokazuje czasem wyniki inne niż wpisanie frazy w przeglądarkę(tryb private, po czyszczeniu cookies itp).
    Parę dni temu polecono mi Seoptimer, udzielono kilku rad i w końcu ukazał się napis "Congratulations! This page is proper optimized for search engines!" To cieszy

  • Dzięki za kolejny fajny artykuł. Na pewno sprawdzę swoją stronę którymś z proponowanych przez Ciebie narzędzi.

  • Bardzo ciekawy wpis. Zawsze zastanawiałam się jak dokonać audytu seo we własnym zakresie aby był zrobiony w miarę dobrze. Wydawało mi się, że tylko oferty profesjonalistów trzeba brać pod uwagę i płacić sporo pieniędzy.

    Na pewno przetestuje podane strony i zobaczę jak moja witryna się miewa 🙂

  • Sławku, narzędzia są super, ale ja i tak niewiele z nich rozumiem 🙂 poza meta tagami. Jestem skazana na specjalistę, który w przeciwieństwie do mnie, będzie potrafił poprawnie zinterpretować te dane.

  • Dzięki za wzmiankę o moim narzędziu Seoptimer. Oczywiście zarówno Seoptimer jak i pozostałe narzędzie nie wykonają za nas kompleksowej analizy, a jedynie pomogą i przyspieszą całą pracę. Każde z tych narzędzi skupia się na jakichś elementach, niektóre pomija i żadne z nich nie analizuje strony zarówno pod kątem całości jak i oddzielnych podstron połączonych pomiędzy sobą.

  • Dziękuję Sławku za zgromadzenie wszystkich narzędzi do audytu w jednym miejscu – to z pewnością ułatwia korzystanie z nich. Sam do analizy naszych blogów i sklepu korzystam od dawna z Seoptimera i czasami z Wooranka. Pozostałych wymienionych przez Ciebie nie sprawdzałem, ale te 2 wystarczą . Dostarczą Ci ogólny obraz strony i pozwolą na solidne poprawki. Polecam

  • Dobry sposób na KONKURENCJE !

    Korzystam z kompan.pl. Oprócz wymienionych zalet różnych programów należy dodać jedną ważną którą posiadają chyba wszystkie.

    Dzięki temu można PODGLĄDAĆ STRONY KONKURENCJI !

  • Bardzo ciekawy artykuł, przydatne informacje, szkoda ze większość autorów pisze jakiś bełkot zanim rzeczowo i na temat. Oby tak dalej 🙂

  • Lista narzędzi rzeczywiście pomocna. Można dodać jeszcze Xenu, ponieważ np w kwestii martwych linków woorank pozostawia wiele do życzenia i często pokazuje się zielony ptaszek, a jest sporo do poprawienia w tej kwestii. ..

  • Świetnie, że poruszyłeś ten temat Sławku. Może niczym mnie nie zaskoczyłeś, ale innym te wiadomości z pewnością się przydadzą.

  • Fajnie, że zachęcasz do samodzielnych audytów. Osobiście wolę współpracę z klientami, którzy wiedzą na czym polega pozycjonowanie czy samo audytowanie a Twój materiał na pewno się do tego przysłuży. Dzięki.

  • Najgorsze jest to, że trzeba wszystkie strony poprawiać. Jak mówię klientowi, że ma to samo, analogicznie, zmienić na wszystkich stronach to oczywiście zmian nie wprowadza. Więc trzeba klepać wszystkie strony stad cena audytu idzię u mnie w górę.

  • Cześć Sławku, czytam Twoje artykuły od kilku tygodni i moja wiedza na temat pozycjonowania znacznie się poszerzyła. Właśnie startuję z moim blogiem i będę miał okazję wypróbować Twoje teorie w praktyce. Te narzędzia też sprawdze, choć blog na Wordpresie zapewne jest pozbawiony większości bugów. Czekam na następne porady.

  • Hej…
    Z części z nich zacząłem korzystać, np. webmaster tools, google analitycs, a pozostałe tylko sprawdzałem. A zacząłem z nich korzystać dzięki temu, że krok po kroku od ciebie się tego uczę:) I staram się zwracać uwagę na to o czym piszesz, choć jak pamiętam z 2 miesiące temu to byłem kompletnie zielony.
    Pozdrawiam

    • Andrzej bardzo się cieszę 🙂 i Ci dziękuję za ten komentarz!
      Co raz więcej moich czytelników, klientów podnosi poziom swojej wiedzy i uzyskujesz co raz to lepsze rezultaty.

    • A mnie się nowa strona średnio podoba. Poprzednia była, że tak powiem, ciekawsza, więcej rzeczy przyciągało uwagę. No i te kwadraty pomarańczowe pionowe przy artykule – mają odnośniki, ale są nieklikalne.

      • Marku chcę, aby czytelnik skupił się na artykułach, a nie większej ilości rzeczy 🙂
        Co do tych kwadratów po najechaniu na nie pojawiają się dodatkowe informacje.

  • Przetestowałem narzędzia i… zgłupiałem. Poszczególne narzędzia pokazują zupełnie inne wyniki, np. Seoptimer widzi sitemapę i strona jest ok, a już inne nie widzą. Do tego woorank pokazuje mi co chwilę inne wyniki, a Seokitten miesza stronę z błotem…

  • Witam,

    a ja mam pytanie odnośnie optymalizacji z wykorzystaniem sieci społecznościowych.
    Czy na stronie opłaca się wstawiać linki do profili na fb/tw/g+, czy lepiej linki typu udostępnij na fb/tw/g+ i lubie to (takie jak pod temat wpisu tutaj)
    Na co google bardziej zwraca uwagę i co bardziej pomaga w pozycjonowaniu?

    BTW, gdaq w prawym górnym rogu Twojej strony (tam gdzie jest zdjęcie i opis) obrazek z twittera masz podlinkowany pod feedburnera.

    Pozdrawiam

    • Lajk to tylko lajk, a udostępnienie to link z serwisu więc stawiałbym na 2 opcję.

      Jeśli chodzi o social media nie liczyłbym na bezpośrednie korzyści z lajka czy udostępnienia dla seo, ale z efektu jakie może Ci dać np. to udostępnienie. Ludzie będą udostępniać materiał i pójdzie dalej, materiał zbierze dużą publikę, a co za tym wiele linków udostępnień i tym samym da efekt dla seo. Nie bezpośrednio, ale pośrednio.

      Dzięki za uwagę co do bloga 🙂 poprawione.

  • Dzięki za zestawienie i porównanie narzędzi.
    Prawda jest jednak taka, że nic nie zastąpi ręcznego sprawdzenia strony – narzędzia bazują na z góry ustalonych regułach i sytuacjach. Ich autorze nie są w stanie przewidzieć wszystkich możliwości i błędów. Nie zmienia to jednak tego, iż korzystanie z takich softów bardzo przyśpiesza sam proces audytu strony

  • Część z narzędzi również wykorzystuje podczas optymalizacji stron. Dzięki za tekst i edukacje klientów, robota którą robisz jest nieoceniona. Pozdrawiam

  • No nie powiem ciekawy artykuł, teraz tylko trzeba zabrać się do pracy. Ja mam kontakt z kompan.pl Czy jest ktoś w stanie podzielić się czy można im zaufać i zlecić prace nad SEO swojej strony?

  • Niektórzy piszą, że różne narzędzia pokazują inaczej.. bo trzeba zachować zdrowy rozsądek, narzędzie tego typu to nie wyrocznia! Jak któreś nie pokazuje Ci sitemapy to nie znaczy, że jej nie masz..

  • Ciekawym narzędziem widzę jest Woorank, do tej pory korzystałem jedynie z majesticSeo, no bo analitycs i webmaster tools to norma 🙂 nie mniej przyjże się bliżej reszcie narzędzi dzięki Sławek

  • Jeszcze nie korzystam z tych narzędzi, może poza “nieśmiałym” zaglądaniem do Google Analitics, ale niebawem zacznę. Właśnie szukałem listy popularnych narzędzi SEO, które mogą pomóc w przeprowadzeniu audytu na własną rękę. Od czegoś trzeba zacząć… Dzięki za przydatne info.

  • Interesujące narzędzia, z pewnością warto skorzystać. Sugeruję także sprawdzenie wyników z kilku takich serwisów by upewnić czy dane są poprawne.

  • Tak proste i darmowe narzędzia mogą się mylić i dane z nich mogą wzajemnie się wykluczać, dlatego do przeprowadzenia nawet najprostszego audytu SEO potrzebny jest człowiek przynajmniej z minimalną wiedzą, żeby mógł zweryfikować informacje wyświetlone w wynikach i poprawić ewentualne błędy. Narzędzia te są, przydatne przy pierwszych optymalizacjach strony. Zachęcam wszystkich do sprawdzenia swoich stron tymi narzędziami mimo ich omylności, często się bowiem zdarza, że takie podstawy są zaniedbane.

  • To świetne darmowe narzędzia dla tych , którzy zajmują się tworzeniem treści na swoich blogach i nie do końca dobrze radzą sobie z SEO, Ahrefsem czy Majestickiem i ich dość zawiłymi współczynnikami. Dzięki nim mogą właściwie uzupełnić zawartość Meta Tagów i sformatować stronkę.

  • Do tej pory korzystałem tylko z Google Webmaster Tools, głównie do analizy wyszukiwanych fraz i pozycji w wyszukiwarce, w najbliższym czasie spróbuje zbliżyć swoją analizę strony do audytu seo z prawdziwego zdarzenia, dzięki za porady 🙂

  • Sam korzystam z seoptimer, oczywiście pełnowartościowego audytu te narzędzia nie zastąpią, jednak jest to fajne narzędzie do “szybkiego” rzucenia okiem na sytuacje. Z większością z tego artykuły się nie spotkałem, będę musiał przetestować 🙂

  • Jeśli mogę spytać to które narzędzie jest najbardziej wiarygodne?Sama nie wiem które wybrać,proszę o pomoc.

  • Darmowe audyty są dobre na początek :). Najlepiej korzystać z jednego sprawdzonego narzędzia. Korzystając z kilku można się pogubić :D..

  • Lista narzędzi na pewno mi się przyda, chociaż część z niej już znam i korzystam. Ale są na niej również nowe, które z pewnością mi się przydadzą. Wielkie dzięki za ten artykuł 🙂

  • Jeden z lepszych blogów tematycznych promujących osobowość autora. Może być wzorem do naśladowania bo dobrze przekłada się na ekran mobilny. Jedyną wadą jaką zauważyłem jest zbyt długie przeciąganie na ekranie by dotrzeć do stopki. Ale to może tylko problem dla analityków, a nie dla normalnych poszukiwaczy rozwiązywania własnych problemów. Super merytoryczny. Sam podlinkowałem ten artykuł w moich komentarzach.
    Pozdrawiam
    Iqarius.

  • Nie wszystkie z tych narzędzi znałem – dzięki za rozszerzenie tematu. Trzeba będzie wygospodarować resztki wolnego czasu i przeklikać wszystko 😉

  • Fajnie, że poruszyłeś i przybliżyłeś kwestia audytu seo. Nie każdy jest tak obeznany w tych sprawach, żeby móc choć po części wykonać go samodzielnie, a z gotówką to też wiadomo, że różnie bywa 😉 Ja osobiście korzystam z dwóch narzędzi. Ale chętnie przetestuję pozostałe, może mi coś przypadnie do gustu.

  • Dzięki za świetny wpis
    Korzystam z kilku narzędzi i potrafią na wiele rzeczy wskazać
    Darmowy audyt dobry na początek chociaż darmowe narzędzia nie pokażą wszystkiego
    Dzięki i pozdrawiam

  • Przydatna lista… niby człowiek zna zasady i buduje swoją stronę tak jak trzeba a później wychodzi w takim audycie, że jednak kilka błędów popełnił. Warto czasem zrobić sobie taki audyt aby wyłapać wszystkie błędy i niedociągnięcia.

  • Tak jak wspomniałeś: “Wiele osób poszukuje narzędzi, które taki audyt seo wykonają za nich. Nie da się jednak ukryć, że bez niezbędnej wiedzy takie dane stają się bezużyteczne.” Dlatego też takie działania (darmowy /samodzielny audyt SEO) polecałbym tylko osobom, które prowadzą strony niekomercyjne lub w bardzo niszowych dziedzinach (np. małe firmy pozycjonujące się lokalnie w małych miejscowościach).

  • Dla początkujących wystarczający artykuł w zupełności. Dobrze opisane, dobra robota. Jednak dla tych co już coś wiedzą troche bedzie niedosyt 😉 Mimo wszystko na plus.

  • Darmowe audyty SEO niestety nie dostarczą nam rzetelnych i profesjonalnych informacji o stronie. Tego typu narzędzia trzeba raczej traktować jako ciekawostkę. Owszem, jakieś podestowe dane dostaniemy, ale to zdecydowanie za mało żeby ich wdrożenie na stronie znacząco poprawiło jej wyniki widoczności w Google.

  • Bardzo dobry audyt SEO można wykonać w narzędziu Senuto. Co prawda nie jest on doskonały, ale jednak najważniejsze podstawowe błędy optymalizacji można wyeliminować przy elementarnej wiedzy z zakresu technicznego SEO.

    Sam jednak audyt z generatorów niewiele pomoże, jeżeli strategia doboru odpowiednich fraz kluczowych do pozycjonowania okaże się nietrafiona (tutaj przydaje się bardzo doświadczenie specjalisty SEO lub umiejętności oceny jakości fraz, które mogą zrealizować określony cel).

    • Można się z tym kłócić.

      Jest wiele działań związanych z optymalizacją, która obejdzie się bez fraz kluczowych jak np.: likwidacja problemu duplicate content, nie działające linki, szybkość strony, odpowiednie przekierowania, przygotowanie pliku robots…

      Oczywiście, jeśli wybrane frazy będą zbyt konkurencyjne to rzeczywiście robota psu…

  • Bardzo dobry artykuł, dzięki – przede mną jeszcze dużo pracy ale poprzednią stronę którą się zajmowałem udało się wysoko trzymać.

  • Jak darmowe narzędzia, to nie ma co cudów oczekiwać, ale darowanemu koniowi… 😉
    Na początek jednak zawsze to jakieś informacje, więc od czegoś trzeba zacząć

  • Nie ma co polegać na darmowym badziewiu… Jak audyt ma być porządny, to potrzeba porządnych narzędzi.

    Ogródek plastikową łopatką też przekopiesz, ale porządnym szpadlem jest lepiej 😉

    • Badziewiem bym tego nie nazwał – to nie szkolny projekt w liceum, tylko jednak twór ludzi, którzy siedzą w temacie. Oczywiście darmowe narzędzie rzadko kiedy dorównuje płatnym, ale nadal jest to jakieś wyjście dla osób, które nie mogą lub nie chcą inwestować w płatne rozwiązania

  • Właśnie przeczytałem maila – super, że aktualizujesz artykuł sprzed 7 lat!!! Wielkie brawa.
    Aż sobie muszę przypomnieć o WebSite Auditor. Pamiętam, że go kupiłem jakiś czas temu za niewielką kasę na appsumo w opcji lifetime.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatności</a>.